Aby możliwe było porównanie ze sobą testów przeprowadzonych przez różnych pilotów i zważywszy na fakt, iż na pogodę wpływu nie mamy, staramy się zunifikować sposób ich przeprowadzania.
Kilka istotnych kwestii:
- Do przeprowadzenia testów wymagane jest posiadanie miernika obrotów i wariometru. W miarę możliwości wykonaj proszę testy w sposób przedstawiony w formularzu.
- Obroty należy mierzyć na rozgrzanym silniku.
- W przypadku pomiaru wznoszenia najlepszą i bezpieczną metodą jest przekazywanie parametrów pomocnikowi na ziemi przez radio.
- Jeśli nie ma możliwości zapisania czasu wznoszenia warto zrobić przynajmniej próbę z zapisem stabilnego odczytu z wariometru podczas długotrwałego wznoszenia w warunkach atermicznych i przy słabym wietrze. Wszelkie pomiary należy rozpoczynać na możliwie małej wysokości nad ziemią (ok. 50 m) i niskiej wysokości geograficznej
- Jeśli masz dostęp do hamowni warto zmierzyć ciąg statyczny.
- Do zapisania wyników testów dobrze jest skorzystać z odpowiedniego formularza.
- Pamiętaj, że porównywanie śmigieł ma sens tylko wtedy, gdy są to śmigła o takich samych średnicach i ilości łopat a pomiary odbywają się tego samego dnia. Ze względu na zmiany ciśnienia, wilgotności, temperatury, nawet pomiary z innej pory dnia mogą być zafałszowane.
Parametry do zmierzenia:
- Obroty max na ziemi
- Obroty do lotu poziomego
- Obroty max na wznoszeniu:
- Przy prędkości trymowej (Trymery zaciągnięte, sterówki odpuszczone)
- Przy prędkości średniej (podaj konfigurację trymerów, speed/power attack)
- Dla prędkości maksymalnej, (max trymery i max speed)
- Wznoszenie średnie przy max obrotach dla poniższych prędkości przy przewyższeniu z 50m na 150m (pomiar czasu na start /50m/ i stop /150m/).
- Prędkość trymowa (Trymery zaciągnięte, sterówki odpuszczone)
- Prędkość średnia (podaj konfigurację trymerów, speed/power attack)
- Prędkość maksymalna (max trymery i max speed)