Rozstaw otworów montażowych śmigieł fleXer dostosowywany jest do standardów i specyfikacji poszczególnych silników. Śmigło dedykowane do konkretnego silnika oznacza, że oprócz parametrów aerodynamicznych posiada ono przynajmniej jeden szyk otworów pozwalających na poprawny montaż. Istnieje także możliwość przygotowania śmigła z dodatkowymi otworami według preferencji klienta.
Zazwyczaj stosujemy również różne, uniwersalne zestawy otworów. Często jest to zestaw A+B, A+C, A+C+D. Jeśli np zestaw A+B powoduje, że otwory stykają się ze sobą, to nie jest to przypadek czy błąd. Wszelkie układy otworów zostały przetestowane i zapewniają potrzebną wytrzymałość zamocowania. Pamiętaj, że śmigła fleXer są wyjątkowo lekkie a główne siły destrukcyjne są pochodną masy i jej bezwładności czy siły odśrodkowej.
Dla ułatwienia komunikacji poszczególne rozstawy zostały przez nas nazwane.
Otwory A – 6xM6/D50
Otwory B – 6xM6/D60
Otwory C – 6xM8/D75
Otwory D – 4xM6/D60
Otwory E – 4xM6/D50
- dla śmigieł lewych są to zazwyczaj zestawy- A, B, C
- dla śmigieł prawych – A, C, D
Jak odczytać matrycę otworów?
6M6D50 lub inaczej 6xM6/D50 oznacza 6 śrub o średnicy M6 rozstawionych na średnicy 50 mm.
Momenty dokręcania śrub:
M6 – 8 Nm / M8 – 16 Nm
Pamiętaj, że zbyt mocne dokręcanie śrub może powodować niepotrzebną destrukcję piasty. Zbyt słabe może spowodować samoczynne wykręcanie się śrub. Te elementy powinny podlegać każdorazowej kontroli przed lotem.
Uwaga! Nowe śmigło fleXer może mieć przy pierwszym użyciu otwory dość ciasne, wymagające nawet wkręcania śrub, które nie będą chciały luźno przechodzić przez otwory w piaście. Może to wymagać więcej czasu przy pierwszym montażu, jednak efekt ten jest zamierzony, ponieważ uznaliśmy, że ten drobny dyskomfort pozytywnie wpływa na precyzyjny, centryczny montaż i procentuje w przyszłości. Z czasem otwory się „ułożą” i montaż będzie zupełnie bezproblemowy.