• do ciągu śmigła (wykazuje znaczące zmniejszenie obrotów silnika przy takim samym ciągu śmigła w locie, w zakresie prędkości przelotowej i maksymalnej) – dla użytkownika oznacza to większy zasięg na jednym zbiorniku paliwa, mniejsze zużycie paliwa oraz pośrednio mniejszy hałas.

  • dla użytkownika to mniejsze obciążenie kręgosłupa przy starcie i lądowaniu oraz poprawa komfortu.

  • mniejszy efekt masowo-odśmigłowy poprawia bezpieczeństwo startu oraz zdecydowanie wpływa na komfort w locie.

  • bez emisji uciążliwych, wysokich tonów – obniżenie szkodliwego wpływu hałasu na narząd słuchu oraz komfort mniejszej uciążliwości dla otoczenia.

  • Nowatorska konstrukcja i kształt, powodujący korzystną zmianę kątów natarcia w zależności od prędkości obrotowej śmigła i prędkości lotu – powoduje to bardzo pożądane przez użytkowników odczucia sprawności jednostki napędowej przekładając się na satysfakcję z dobrze skonfigurowanego sprzętu.

  • „wygięta” forma korzystnie odróżnia śmigło fleXer od powszechnie utartych kształtów i nadaje mu wyrafinowany i elegancki kształt.