Jest wysokie prawdopodobieństwo, że tak.

Nasze śmigła są starannie projektowane biorąc pod uwagę szereg kluczowych parametrów takich jak ciąg, obroty, szybkość reakcji, wytrzymałość, hałas, wibracje, wygląd, obsługa i waga.

W naszej firmie priorytetem jest osiągnięcie najwyższych parametrów w każdej z tych kategorii. Zrozumienie specyfiki danego silnika i indywidualnego stylu latania pilota jest kluczowe przy doborze odpowiedniego śmigła.

Projektujemy śmigła przede wszystkim do osiągania możliwie najlepszych parametrów w locie, co nie zawsze przekłada się na parametry mierzone na ziemi. Pomiary statyczne zazwyczaj nie odzwierciedlają prawdziwych różnic pomiędzy śmigłami, więc rekomendujemy testy w locie aby opinia była miarodajna

Nasza oferta obejmuje różnorodne modele, aby sprostać różnym wymaganiom i preferencjom. Opierając się na wewnętrznych testach oraz testach naszych klientów, widzimy, że śmigła fleXer wykazują wyższą sprawność aerodynamiczną oraz lepszą kulturę pracy i wysoką jakość wykonania.

Określenie czy coś jest lepsze zależy w dużej mierze od punktu odniesienia (do czego się porównujemy) i preferencji pilota (czego się oczekuje). Staramy się w każdym obszarze osiągnąć jak najlepsze efekty ale niektóre rzeczy wykluczają się wzajemnie. Skupiamy się głównie na wydajności aerodynamicznej i możliwie małej masie śmigła. Jednocześnie stosowana technologia i jakość materiałów zapewnia wyjątkowo wysoką odporność śmigieł fleXer na uszkodzenia mechaniczne (wzmocniona rowingiem i bezszwowa krawędź natarcia, gradacja grubości powłoki i dźwigary), co w stosunku do tak niewielkiej masy łopat pozwala na stwierdzenie, że śmigła fleXer są stosunkowo wytrzymałe ale jednocześnie bezpieczne, ponieważ uważamy, że śmigła o dużej masie i zbyt „pancernej” konstrukcji, są niebezpieczne w przypadku niektórych incydentów, które przydarzają się pilotom paralotniowym.

Dążymy do ciągłego doskonalenia naszych produktów, aby spełniać oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Jeśli więc oczekujesz lepszych parametrów w locie w postaci lepszego wznoszenia czy mniejszych obrotów do lotu poziomego, mniejszego hałasu, mniejszych wibracji, mniejszego efektu odśmigłowego, czy choćby ciekawej, nowej estetyki, to śmigło fleXer prawdopodobnie spełni Twoje oczekiwania.
Jeśli posiadasz obecnie wysokiej klasy śmigło innej marki, możliwe, że nie wszystkie parametry będą wyraźnie lepsze ale kilka z tych wymienionych, na pewno.

Pamiętaj, że:

Mając śmigło o dobrej sprawności i lepszej wydajności:

  • szybciej się wznosisz i ominiesz zaskakujące przeszkody, typu linie elektryczne, drzewa itp.
  • możesz latać dynamiczniej i mieć więcej przyjemności z lotu
  • możesz lepiej wykorzystać pełną prędkość Twojego skrzydła, co może być kluczowe, jeśli zaskoczy Cię silny wiatr czołowy
  • zabierasz mniej paliwa na pokład. Jesteś lżejszy przy starcie i latasz dalej lub dłużej
  • jesteś mniej uciążliwy dla otoczenia, ponieważ takie śmigło jest cichsze
  • moc silnika zamienia się tylko na ciąg i opór aerodynamiczny. Większa sprawność oznacza mniejszy opór. Opór aerodynamiczny śmigła to hałas i skręcający efekt odśmigłowy. Mniejszy hałas to komfort a mniejszy moment skręcający, to bezpieczeństwo

Bardzo lekkie śmigło:

  • powoduje relatywnie niższe wibracje, co ma wydatny i pozytywny wpływ na komfort i poprawne widzenie
  • zdecydowanie szybciej zatrzyma się po odpuszczeniu gazu, jeśli np. przydarzy się wkręcenie linek w śmigło
  • zdecydowanie szybciej zatrzyma się lub ulegnie destrukcji, jeśli wystąpi niekontrolowany kontakt z ciałem pilota lub osób postronnych
  • jeśli posiadasz sprzęgło odśrodkowe, jego zużycie będzie zdecydowanie mniejsze a po wysprzęgleniu śmigło zatrzyma się szybciej i uchroni Cię przed przykrymi konsekwencjami „wywrotki” (kontakt wirującego śmigła z ziemią czy z ciałem pilota albo nawijanie linek)
  • jeśli nie posiadasz sprzęgła, efekt będzie podobny jak powyżej. Śmigło jest kołem zamachowym dla silnika i jeśli jest ciężkie, to opóźnia tempo wytracania obrotów
  • wszystkie obciążone momentem bezwładności elementy silnika zużywają się wolniej, ponieważ każde brutalne uderzenie mieszanki nad tłokiem napotyka na mniejszy opór
  • zdecydowanie szybciej osiągasz pełną moc silnika i masz ją „na żądanie”. Można to porównać do jazdy lekkim, sportowym samochodem
  • bywa, że różnice w masie pomiędzy ciężkim śmigłem a lekkim fleXerem są nawet trzykrotne. Każde 100 g mniej w dużej odległości od pleców, to mniejsze obciążenie kręgosłupa podczas startu i lądowania. To twoje zdrowie i komfort użytkowania